Hem » årsmöte » Sida 2

Dags för anmälan till Årsmöte 2022

Från och med idag är det möjligt att anmäla sig till föreningen Aktiva Seniorer Uppsalas årsmöte tisdagen den 24 maj klockan 14.00.

Årsmötesförhandlingar sker enligt föreningens stadgar. Efter förhandlingarna bjuder vi på kaffe och tårta.

Anmäl dig gärna här

Som vi tidigare har meddelat ska motioner till årsmötet vara ordförande Ewa Jerlinder Nord tillhanda senast den 26 april, på adress Fyrisvallsgatan 3 B, 752 20 Uppsala eller via mejl till uppsala@aktivaseniorer.com.

Kontakt Eva Ulriksson, 0702-12 10 94

Årsmöteshandlingar

Nu är verksamhetsberättelsen 2021 med bokslut och revisionsberättelse tillgänglig här på vår hemsida.

Till dokumenten

Både resultatet och likviditeten är tillfredsställande. En djupare analys av ekonomin kommer att lämnas på vårt kommande årsmöte den 24 maj 2022.

Även valberedningens arbete är klart, se förslagen här.

bror-erik lundin
Bror-Erik Lundin, kassör

Reservera den 24 maj i din kalender

Nu har styrelsen fastställt att årsmöte 2022 ska hållas tisdagen den 24 maj klockan 14.00. Styrelsen har lyckats boka Missionskyrkans kyrkosal för mötet så vi alla säkert får plats.

Det kan vara bra att redan nu reservera den 24 maj klockan 14.00-15.30 i din kalender. Efter årsmötesförhandlingarna bjuder vi på kaffe och tårta.

Inom någon vecka kommer årsredovisning 2021 och övriga årsmöteshandlingar att publiceras här på hemsidan.

Från den 25 april kan du anmäla ditt deltagande i årsmötet. Därmed börjar röstlängden upprättas. Endast medlemmar får delta i årsmötet.

Motioner till årsmötet skall vara ordförande Ewa Jerlinder Nord tillhanda senast måndagen den 25 april, på adress Fyrisvallsgatan 3 B, 752 20 Uppsala eller via mejl till uppsala@aktivaseniorer.com.

Text Ulla Englund

Årsmötet 29 september

Äntligen kunde vi träffas och genomföra vårt årsmöte som ju annars brukar hållas under mars månad. Årsmötet valde en ny styrelse med både gamla och nya ansikten.

Tre nya ledamöter valdes – Lennart Kirsten, Sonia Ericsson Zillén och Ewa Jerlinder Nord. Till ny ordförande valdes Ewa Jerlinder Nord och till ny vice ordförande valdes Jan-Åke Eriksson. Agneta Sandler Bäfve omvaldes på ytterligare två år. Även ny revisor respektive revisorssuppleant valdes. Hela styrelsen presenteras här.

Mötet tackade också av två ledamöter för sina insatser i styrelsen; nämligen Elisabeth Agell och Britt-Marie Gunnarstedt. Tidigare under året har Anna Frånlund och Ingalill Halvarsson avtackats.

Titta gärna in på webben då och då för att hålla er uppdaterade på vad som är på gång bland våra aktiviteter. Läs här.

Jag ser fram emot en aktiv tid i föreningen.

Ewa Jerlinder Nord,
ordförande Aktiva Seniorer Uppsala

Valberedningens förslag till årsmötet

Valberedningen har arbetat med att få fram lämpliga personer för att ersätta tre avgående styrelseledamöter, en revisor och dennes ersättare samt en valberedare.

Valberedningens förslag

Övriga handlingar har presenterats tidigare:

Årsmötets dagordning

Årsredovisning 2020, Revisionsberättelse

Skriv gärna ut handlingarna för att ta med dem till årsmötet som äger rum på onsdag 29 september kl 9.00 i Missionskyrkans Kyrksal. Läs mer här

Än finns det tid att anmäla sig till årsmötet, se fliken Anmälan/Program – Möten.

Valberedningen
Ulla. Kristina, Carin

Inbjudan till årsmöte

Äntligen kan vi nu bjuda in till årsmöte avseende 2020 års verksamhet!

Tid Onsdag 29 september kl 9.00
Plats Missionskyrkan, Kyrksalen

Du som vill delta anmäler dig på föreningens hemsida, se fliken flik Anmälan/Program – Möten.

OBS! Mötet omfattar endast formella förhandlingar. På grund av fortsatta pandemirestriktioner måste vi ha kontroll på antalet besökande – därav anmälningsförfarande – och vi kan tyvärr inte erbjuda fika.

Ladda ner Årsmöteshandlingarna

Ladda ner Dagordningen

Eventuella motioner ska vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor innan årsmötet, via mejl uppsala@aktivaseniorer.com eller adress Aktiva Seniorer Uppsala | c/o Elisabeth Agell | Västertorg 5A | 752 43 Uppsala.

bror-erik lundin
Bror-Erik Lundin, för styrelsen

Årsmöteshandlingar klara att ladda ner

Handlingarna till föreningens årsmöte den 4 mars finns nu tillgängliga.

Som framgår av verksamhetsberättelsen har vi under 2018 haft en stor och imponerande verksamhet med åtskilliga eftertraktade programpunkter. Våra medlemmar (över 1700 st) har tillsammans svarat för tusentals besök på våra aktiviteter.

Av resultaträkningen framgår att vi omsatt omkring 700 tkr. Vi har tyvärr ett ekonomiskt underskott på c:a 45 tkr och tillsammans med 2017 års underskott på c:a 30 tkr har vårt egna kapital under de två senaste åren minskat med omkring 75 tkr.

Innevarande år 2019 bör bli betydligt bättre ekonomiskt. Vi får nu genomslag på höjningen av medlemsavgiften för make, maka, partner och sammanboende. Beslut om detta togs av förra årets årsmöte. Den stora kostnaden för utvecklingen av bokningssystemet är att betrakta som en engångskostnad. Vi kommer också att sluta annonsera i tidningar samt se över avgiftsstrukturen för arrangemangen. Om man blickar framåt mot 2020 räknar vi med att högre medlemsavgift ska kunna säkerställa en bättre lönsamhet. Det är viktigt för att vi ska kunna bibehålla föreningens stora attraktivitet.

En djupare genomgång av ekonomin planeras på årsmötet.

Bror-Erik Lundin, kassör FAS Uppsala

Upptaktsmöte inför våren program

I måndags, den 21 januari, hade vi upptaktsmöte för vårprogrammet i Missionskyrkan. Trots den kalla dagen var det många (cirka 150 personer) som deltog.

Först berättade intendent Mikaela Granath om den offentliga konsten i Uppsala. Det var intressant att se och höra om all konst som vi har tillgång till. Mikaela delade dessutom ut ett dokument över kommunens guidade konstvandringar i vår.

Några av de programmakare som har arbetat fram vårens programpunkter berättade om sina egna kommande aktiviteter. Hoppas att ni hittar något som ni vill delta i!

Kassör Bror-Erik Lundin fick sedan ordet och förvarnade om det negativa ekonomiska resultat som för andra året i rad väntar föreningen. Mer härom på årsmötet 4 mars.

Mötet avslutades med kaffe och kaka.

Välkomna till vårens aktiviteter!

Eva Ulriksson, styrelseledamot FAS Uppsala